הדפסת תוכניות בניה

logo prosmall copy

הדפסת תוכניות בניה היא דבר חיוני לכל מי שנמצא בתהליך בנייה. בין אם מדובר על שיפוץ בית, משרד, בנייה של מבנה חדש או כל תהליך בנייה אחר, ההדפסה של התוכנית היא דבר חיוני. איך מבצעים את ההדפסה הזו ולמה כל כך חשוב לעשות אותה בצורה מקצועית, את כל זה נסביר לכם כאן.

מהי הדפסת תוכנית בנייה?

הדפסת תוכנית בנייה, כפי שניתן להבין מהשם שלה היא פשוט הדפסה של תוכנית הבנייה של המבנה. לכל בניין, בית או דירה, יש תוכנית מדויקת שמתארת את המבנה שלו מבחינה פנימית וחיצונית. התוכנית הזו יכולה להיראות כמו שרטוט לא ברור לעין לא מקצועית, אולם אנשי המקצוע בתחום הבנייה יודעים בדיוק כיצד לקרוא אותה. יתר על כן, לתוכניות הללו ישנה חשיבות רבה מצד אנשי המקצוע שעוסקים בתחום הבנייה, כיון שבלעדיהן הם לא יוכלו להבין מה הם אמורים לעשות.

אם אתם נמצאים בתהליך בנייה, חשוב שתוכנית הבנייה שלכם תהיה מודפסת. לאור העובדה שאתם הולכים לעבוד מול מספר רב של בעלי מקצוע בו זמנית ולא כל בעלי המקצוע הללו קשורים אחד לשני, חשוב שהם יבינו מה בדיוק התפקיד שלהם ואיך הוא נכנס בתמונה הגדולה. תוכנית הבנייה היא זו שאמורה לעזור להם להבין.

חשיבות ההדפסה המקצועית

כאמור, הדפסה של תוכנית בנייה שונה מהדפסה רגילה, ולכן מומלץ לבצע אותה במקום מקצועי שמתמחה במתן שירות כזה. ישנם שני הבדלים מרכזיים בין הדפסה של תוכנית בנייה לבין הדפסה רגילה והם אלו שגורמים לכך שכדאי לבצע את ההדפסה הזו במקום מקצועי.

ההבדל הראשון הוא באיכות של ההדפסה. כדי להדפיס תוכנית בנייה עלינו להכניס אותה למחשב ורק אחר כך להדפיס אותה. אם יש לכם את התוכנית בקובץ ממוחשב השלב הראשון יהיה פשוט, אולם במידה ויש לכם את התוכנית רק על גבי נייר צריך לסרוק אותו קודם כל. הסריקה היא בדרך כלל פעולה פשוטה, אולם כאשר מדברים על תוכניות בנייה רמת הדיוק של הסריקה היא לא דבר שאפשר להתפשר עליו. במקום מקצועי יש סורק שיוכל להעביר את התוכנית למחשב במדויק.

גודל התרשים: בהדפסה ביתית אנחנו מוגבלים לגודל נייר, כאשר בדרך כלל מדובר על גודל 4A. ברגע שאתם מעוניינים להדפיס תרשים שמתאר תוכנית בנייה הגודל הזה פשוט לא מספיק. כאמור, המטרה של התוכנית היא לאפשר לכל אחד מבעלי המקצוע להבין בדיוק מה הוא אמור לעשות, אך תרשים קטן שבו הפרטים קטנים לא ברור לעין לא באמת יוכל לשמש את בעלי המקצוע שעובדים עבורכם. רק במקום מקצועי תוכלו לקבל את תוכנית הבנייה בגודל שאפשר לעבוד עליו.

מה המחיר של הדפסת תוכניות?

המחיר של הדפסת תוכניות משתנה לפי מספר נתונים. הנתון הראשון הוא כמובן הגודל שבו אתם רוצים את ההדפסה. ככל שהדף עליו מודפסת התוכנית יהיה גבוה יותר, כך יהיה קל יותר לקרוא את התוכנית ואף לבצע שרטוטים על גביה. מנגד, המחיר של דף כזה יהיה יקר יותר מאשר הדפסה על גיליון נייר קטן יותר.

עוד נתון שמשפיע על המחיר הוא רמת השינויים בתוכנית. אם תוכנית הבנייה שלכם נמצאת כבר במחשבים של בית הדפוס ואתם רק צריכים לבצע בה שינויים מינוריים, העלות של ההדפסה תהיה נמוכה יותר מאשר מצב שבו צריך להכניס את התוכנית למחשבים של בית הדפוס. איכות ההדפסה בדרך כלל לא משתנה, ובתי דפוס שמדפיסים תוכניות בנייה עושים את זה בדרך כלל באיכות הגבוהה ביותר. אם אתם זקוקים למספר עותקים זה גם יעלה את המחיר של ההדפסה.

מתי נזדקק לשירות של הדפסת תוכניות אדריכליות?

החשיבות של הדפסת תוכניות אדריכליות עולה ככל שאתם עובדים מול יותר בעלי מקצוע. אם יש לכם קבלן אחד שמבצע עבורכם את כל העבודה, מהמסד ועד לטפחות, הוא יוכל לקבל ישירות את תוכנית הבנייה מהאדריכל ואתם לא תצטרכו להיות מודאגים מכך. מנגד, אם אתם עובדים מול מספר רב של בעלי מקצוע כדאי שתחזיקו מספר עותקים של תוכניות הבנייה כדי שכל בעל מקצוע יוכל לסמן לכם מה בדיוק הוא הולך לעשות.

גם אם אתם לא מבינים את השפה שבה בעלי המקצוע מדברים, הם כן מבינים אחד את השני. כל עוד התכנונים שלהם הולמים את תוכנית הבנייה אתם יכולים להיות בטוחים שלא תיווצר בעיה או התנגשות ביניהם. עוד סיטואציה שבה חשוב שתהיה לכם תוכנית בנייה מודפסת היא בהתנהלות מול הרשויות. אם אתם מגישים לרשות המקומית או לרשות ממשלתית אחרת בקשה שנוגעת למבנה, סביר להניח שהם ידרשו לראות את תוכנית הבנייה שלכם, כך שכדאי שהתוכנית תהיה בהישג יד.

על מה חשוב להקפיד?

בעת הדפסה של תוכניות בנייה יש שני דברים שחשוב להקפיד עליהם. הדבר הראשון הוא העדכניות של התוכנית. תוכנית בנייה, במיוחד אם אנחנו נמצאים בלב תהליך בנייה היא דבר שעלול להשתנות. כל שינוי שמבוצע בשטח חייב להיות על גבי התוכנית וכמובן שכל אנשי המקצוע שקשורים להליך הבנייה צריכים להיות מעודכנים בשינוי הזה.

בנוסף, עליכם לוודא שכל פרט בתוכנית נמצא גם על גבי גיליון הנייר. גם פרטים שנראים לכם לא חשובים יכולים להיות קריטיים עבור אחד מבעלי המקצוע, כך ששום פרט בתוכנית לא אמור ללכת לאיבוד במהלך ההדפסה של תכונית הבניה.

לסיכום

הדפסת תוכניות אדריכליות היא מה שתצטרכו לעשות אם אתם בונים או משפצים בית. התוצר הסופי שתקבלו הוא זה שיאפשר לבעלי המקצוע השונים שמעורבים בתהליך לייצר שפה משותפת ולהבין מה בדיוק הם אמורים לעשות. כדי להנות מהדפסה איכותית תוכלו לפנות אלינו 03-7511739, או בקרו בעמוד הבית.

Photo Book Printing
Rolls Of Printed Plastic Film In Food Packaging Printing Factory
Man Working With Cutting Machine At The Printing Plant